Sanatate
Medicina naturista
Aliatii unei inimi sanatoase sunt acizii grasi nesaturati Omega 3 din peste si fructe Aliatii unei inimi sanatoase sunt acizii grasi nesaturati Omega 3 din peste si fructe
Data: JOI 07.07.2011 - 08:31 |
Cum de reusesc oare eschimosii, care mananca atat de gras sa aiba o inima mai sanatoasa decat oricare dintre noi care ne ferim de grasimi ca de cel mai mare dusman?
Ce trebuie să faci sa nu mai sforăi
O treime din populaţia mondială suferă de hipertensiune (OMS)
Mult hulitul cartof, o sursă excepţională de vitamine şi minerale
A fost lansată platforma online pentru medicina dentară Telemedicina UNAS
Raed Arafat: Sistemul de urgenţă din Bucureşti a ajuns la maturitate
Cercetatorii au gasit raspunsul: acizii grasi nesaturati Omega 3. Acestia se gasesc din belsug in peste si fac din inimile celor din Groenlanda, cele mai sanatoase inimi de pe glob.
Acesti acizi grasi nu se sintetizeaza in organism, motiv pentru care trebuie procurati exclusiv din alimentatie. Se gasesc din belsug in macrou, hering, sardine, somon si cod.
Odata ajunsi in organism, spre deosebire de alte tipuri de acizi grasi, ei scad nivelul colesterolului din sange, reducand astfel riscul formarii placilor de aterom, cauza principala a infarctelor miocardice si cerebrale. Pentru a dovedi capacitatea acestor acizi grasi de a actiona asupra nivelului colesterolului, dr. William S. Harris, profesor la Oregon Health Science University a testat un numar de pacienti pe care i-a impartit in trei loturi: primul lot a avut parte de o dieta obisnuita, al doilea de o dieta bogata in uleiuri vegetale (ulei de floarea soarelui si porumb) iar al treilea a avut o dieta bazata pe acizi grasi Omega 3. Rezultatele au aratat urmatoarele: la al treilea lot, nivelul colesterolului in sange a scazut cu 11%. Dar asta nu e tot: nivelul trigliceridelor a scazut si el cu 33%. O scadere a colesterolului s-a inregistrat si la al doilea lot insa aceasta scadere nu a fost insotita si de diminuarea cantitatii de trigliceride sangvine.
Cum preparam pestele? Nutritionistii ne indeamna sa apelam cat mai frecvent la variantele peste fiert sau peste la gratar si mai putin la varianta prajit sau afumat. Exista pe piata si suplimente nutritive cu Omega 3 insa cel mai sigur si mai sanatos este sa luam acesti acizi grasi din surse naturale.
Fisticul ne protejeaza inima
Nu, nu ne garanteaza ca vom fi fericite/fericiti si ca "iubi" se va purta mereu frumos cu noi...
Insa, conform unui articol publicat de curand in American Journal Of Clinical Nutrition, fisticul combate bolile de inima. Alaturi de nuci, migdale si alune.
Fisticul contine cantitati mari de luteina, substanta ce scade concentratia de colesterol „rau” din sange, impiedicand astfel depunerea lui pe vasele de sange si aparitia accidentelor vasculare.
Dovada? S-a facut un studiu la care au participat 28 de persoane care aveau o cantitate mare de colesterol in sange. Dupa ce au inceput sa manance doua portii de fistic pe zi, s-a observat o scadere cu 12% a colesterolului "rau".
Specialistii ne avertizeaza insa - cantitatea de fistic consumata zilnic nu trebuie sa depaseasca 90g pentru ca, in caz contrar, veti lua considerabil in greutate.
Aliatii unei inimi sanatoase sunt acizii grasi nesaturati Omega 3 din peste si fructe

OlteniaBIZ-magazin nu este responsabila juridic pentru continutul comentariilor.
OlteniaBIZ-magazin isi rezerva dreptul de a publica in site comentariile in urma validarii de catre administrator.
ADAUGA COMENTARIU
data de 20.05.2012











