Sanatate
Medicina naturista
Merele reglează metabolismul și greutatea corporală Merele reglează metabolismul și greutatea corporală
Data: MARTI 06.12.2011 - 09:01 |
Merele sunt unele dintre cele mai consumate fructe din lume. Nu toată lumea știe însă care sunt proprietăţile curative ale acestora.
Ce trebuie să faci sa nu mai sforăi
O treime din populaţia mondială suferă de hipertensiune (OMS)
Mult hulitul cartof, o sursă excepţională de vitamine şi minerale
A fost lansată platforma online pentru medicina dentară Telemedicina UNAS
Raed Arafat: Sistemul de urgenţă din Bucureşti a ajuns la maturitate
Cu un conţinut ridicat de nutrienţi, acestea reglează metabolismul și greutatea corporală, albesc dintii și satisfac pofta de dulce. În plus, consumate zilnic, previn bolile cardiovasculare prin scăderea colesterolului din sânge, alungă astmul bronșic și protejează împotriva cancerului de colon.
Ajută digestia și scăderea în greutate
Pentru început, ar fi bine de știut că merele sunt o sursă excelentă de fibre, care ajută digestia și favorizează scăderea în greutate. Din acest motiv sunt foarte indicate în curele de slăbire. Un studiu recent publicat în British Journal of Nutrition a arătat că dacă mâncăm un măr în locul unei prăjituri cu ciocolată, nivelul de zahăr din corp se echilibrează, contribuind la reglarea și buna funcţionare a metabolismului. În cadrul aceluiași studiu, cercetătorii au demonstrat că merele, bogate în flavonoide (antioxidante hidrosolubile), sunt una dintre cele trei feluri de hrană (alături de vinul roșu și pere) care scad riscul mortalităţii în cazul bolilor coronariene și cardiovasculare.
Scad colesterolul
Merele au cea mai mare eficienţă și când vine vorba de micșorarea nivelului de colesterol. Acestea conţin o fibră numită pectină, considerată ca fiind una dintre cele mai redutabile arme împotriva colesterolului. Mai mult, în cojile de măr există cantităţi mari de cvercitină, o flavonoidă cu acţiune antioxidantă puternică, care amplifică acţiunea vitaminei C și astfel protejează de cancer în general.
Luptă împotriva celulelor canceroase
Cercetătorii au demonstrat, de asemenea, că merele scad semnificativ, cu 39-43%, creșterea celulelor de cancer hepatic și de colon, în special soiul roșu delicios și merele Golden. Acţiunea antioxidantă a 100 g coajă de măr echivalează acţiunea antioxidantă a 1500 mg de vitamina C. Consumarea doar a pulpei sau a sucului de măr are un efect antioxidant de 10 ori mai redus decât mărul integral, deoarece compușii responsabili de acest efect sunt concentraţi în coajă.
Specialiștii au mai arătat că un consum de 3-4 mere pe săptămână menţine sănătatea plămânilor și pancreasul.
Sursa: ziaresireviste.ro
Merele reglează metabolismul și greutatea corporală

OlteniaBIZ-magazin nu este responsabila juridic pentru continutul comentariilor.
OlteniaBIZ-magazin isi rezerva dreptul de a publica in site comentariile in urma validarii de catre administrator.
ADAUGA COMENTARIU
data de 20.05.2012











